Apotheek Julianadorp

Apotheek Julianadorp

Langevliet 60a 1788 BG Julianadorp Tel:0223-690492

apotheekjulianadorp@ezorg.nl

Aanvragen herhaalmedicatie via vernieuwd patiëntenportaal

Met het patiëntenportaal MijnGezondheid.net (MGn) en de app MedGemak regelt u eenvoudig en snel uw herhaalrecepten en medicatieoverzichten met Apotheek Julianadorp.

U kunt zich voor deze service aanmelden via www.mijngezondheid.net. Op deze website wordt uitgelegd hoe u zich kan aanmelden voor deze service.

Wat kunt u regelen via MGn en MetGemak

  • herhaalrecepten van Apotheek Julianadorp
  • herhaalrecepten aanvragen, die u normaal gesproken bij uw huisarts via de telefoon inspreekt (let op: het inspreken van uw herhaalmedicatie bij de huisarts verdwijnt binnenkort). De apotheek zorgt ervoor dat deze recepten bij de huisarts komen. de huisarts geeft een akkoord voor het recept, waarna het wordt klaargemaakt. Het kan zijn dat de arts niet akkoord gaat met uw receptaanvraag. U krijgt hierover bericht.
  • medicatieoverzichten voor het ziekenhuis
  • medicatieoverzichten voor vakantie
  • vragen stellen aan de apotheek over uw medicatie

De gele herhaalrecepten worden vervangen door een digitaal herhaalrecept. Op uw patiëntenetiket (het etiket op het doosje met uw medicatie) ziet u dan staan:  "Nog x maal te herhalen".  Deze medicatie kunt u via MGn herhalen.

Natuurlijk kunt u ook gebruik blijven maken van het telefoonnummer op het etiket in combinatie met het herhaalnummer. Volg dan onderstaande instructie op

  • U kunt uw medicatie weer aanvragen via het telefoonnummer en herhaalnummer op het etiket op het doosje van uw medicijnen. Let op: Medicijnen bestelt na 3 december 2024 hebben een ander telefoonnummer.
  • Maakt u gebruik van de RecAppt (app voor het bestellen van medicatie) en staat er op het etiket van uw medicatie het telefoonnummer 088 0800255, volg onderstaande instructie dan op: open de app, klik op Instellingen, kies voor Apotheekcode wijzigen, vul in 502914 en klik op aanmelden. U kunt nu uw medicatie bestellen via deze app.
  • Bestelt u uw geneesmiddelen via de website, dan kiest u in de taakbalk voor Aanvragen medicijnen. In het getoonde uitklapmenu kiest u dan voor Aanvraag medicatie via herhaalnummer op het etiket vanaf 3-12-2024. U hoeft slechts de aanwijzingen op onze website te volgen om uw geneesmiddelen aan te vragen.

 

Afhaalautomaat

vanaf 31 december 2024 zal uw medicatie vaker voor u klaar liggen in de afhaalautomaat. Medicatie waarbij uitleg nodig is, koelkastmedicatie en glazen flessen worden niet in de afhaalautomaat geplaatst. Als u uw medicatie liever in de apotheek ophaalt kunt u dat bij ons aangeven in de apotheek of u stuurt een email  naar apotheekjulianadorp@ezorg.nl.

 

Inleveren oude medicatie

Medicijnen over? Laat het milieu niet in de steek en lever ze in bij je apotheek!

Wij zorgen ervoor dat de oude medicatie op de juiste manier wordt vernietigd. Spoel oude medicijnen nooit door de gootsteen of het toilet. Medicijnen die in het oppervlaktewater terecht komen, zijn schadelijk voor de natuur, maar ook de waterzuivering voor goed drinkwater wordt zo steeds moeilijker.

Omdat het vernietigen van oude medicatie erg duur is, vragen wij u om alle medicatie zonder bijsluiters en doosjes in te leveren. Lever dus alleen de strips of tablettenflacons in.

 

Medicijn van ander merk

In 2024 zullen veel geneesmiddelen van een ander merk worden verstrekt. Dit heeft te maken met het voorkeursbeleid van uw zorgverzekeraar en door de wereldwijde tekorten aan geneesmiddelen.

U kunt meestal zonder problemen wisselen naar een ander merk medicijn.
Bij sommige medicijnen en in sommige gevallen kan wisselen naar een ander merk medicijn wel problemen geven. Daarom zijn over wisselen van medicijnen afspraken gemaakt tussen apothekers, artsen, zorgverzekeraars
en patiëntenverenigingen. Uw apotheker controleert altijd eerst of een ander merk medicijn veilig is voor u. En begeleidt u hierbij. Heeft u vragen over uw nieuwe merk medicijn?
Stel ze aan uw apotheker.

Bekijk meer informatie op apotheek.nl/wisselen

 

Corona

Onze apotheek is genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen om besmetting met het Cornonavirus te voorkomen.

Kom NIET naar de apotheek als u een van deze symptomen hebt:
– hoesten
– (neus)verkoudheid
– koorts
Neem in dat geval liever telefonisch contact met ons op.
We geven u dan telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien.

Als u alleen vragen heeft, kom niet naar de apotheek maar bel (tel: 0223-690492)
Betaal zoveel mogelijk per PIN (Contactloos)
Indien u niet naar de apotheek kunt komen, kunnen medicijnen bij u thuis worden bezorgd. Het bezorgen doen we zoveel mogelijk bij u in de brievenbus. Indien dat niet mogelijk is, houdt de bezorger afstand om besmettingsgevaar te verminderen.

U kunt ook gebruik maken van onze 24/7 uitgifte-automaat. U kunt hier uw klaargemaakte recepten afhalen wanneer het u uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. De automaat vindt u aan de buitenzijde van de apotheek.

 

Videobellen

Vanaf 1 januari 2021 is het mogelijk om tijdens werkdagen een videoconsult aan te vragen. Dit is in plaats van een gesprek in de spreekkamer. Videobellen gaat via uw smartphone en is dus coronaproof. Het kan van belang zijn voor vragen waarbij persoonlijk contact belangrijk is, bijvoorbeeld bij het geven van inhalatie-instructie. Wilt u een videoconsult? Bel ons op 0223-690492.

Zorgverzekeraars

Toestemming

Elektronisch medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent.
Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).
Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u hieronder het filmpje bekijken van VZVZ.

Maakt uw huisarts of apotheek gebruik van het LSP? Dan zal hij of zij u om toestemming vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen via dit netwerk. Na uw toestemming meldt uw zorgverlener uw gegevens aan bij het LSP door uw burgerservicenummer (BSN) door te geven.

Een andere zorgverlener kan dan uw gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Het LSP zoekt aan de hand van uw Burgerservicenummer welke zorgverleners gegevens over u beschikbaar hebben gesteld. Als er gegevens beschikbaar zijn, kan de zorgverlener deze opvragen en inzien.

In het netwerk staat alleen uw BSN vermeld en welke huisarts en apotheek gegevens over u beschikbaar hebben. Uw medische gegevens worden dus niet opgeslagen in het LSP.

Het LSP is opgedeeld in ongeveer veertig regio’s. Alle huisartsenposten, huisartsen en apotheken, die gebruikmaken van het LSP, zijn ingedeeld in één van deze regio’s en kunnen zich eventueel bij een andere regio aansluiten. Binnen zo’n regio wisselen zorgverleners gegevens met elkaar uit. Voor ziekenhuizen is een uitzondering gemaakt. Zij hebben vaak patiënten die uit meerdere regio’s komen en kunnen daarom met meerdere regio’s gegevens uitwisselen.Patiënten merken in principe niets van de regio-indeling, tenzij ze ook bij zorgverleners uit andere regio’s komen. Dan kan het voorkomen dat gegevens niet kunnen worden opgevraagd. Via de kunt u zien in welke regio of regio’s uw zorgverlener gegevens kan uitwisselen.

Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan kunt u hiervoor mondeling toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Daarnaast kunt u het formulier uitprinten, invullen en inleveren bij uw zorgverlener. Ook kunt u uw toestemming online regelen op www.volgjezorg.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken.

Bekijk de Voorlichtingsfolder Volgjezorg

Het formulier downloaden en uitprinten? Download het formulier.