Toestemming – Apotheek Julianadorp – Julianadorp

Apotheek Julianadorp

Apotheek Julianadorp

Langevliet 60a 1788 BG Julianadorp Tel:0223-690492

apotheekjulianadorp@ezorg.nl

Vitamine D niet meer vergoed vanaf 1 januari 2023

Vitamine D en vitamine D met calcium wordt vanaf 1 januari 2023 niet meer vergoed door de zorgverzekeraar. Dit is een besluit van de overheid. U kunt uw vitamine D of vitamine D met calcium gewoon bij de apotheek blijven afhalen, alleen moet u de kosten dan zelf betalen. Wij kunnen dan voor u de medicatiebewaking blijven uitvoeren.

 

Medicijn van ander merk

In 2023 zullen veel geneesmiddelen van een ander merk worden verstrekt. Dit heeft te maken met het voorkeursbeleid van uw zorgverzekeraar en door de wereldwijde tekorten aan geneesmiddelen.

U kunt meestal zonder problemen wisselen naar een ander merk medicijn.
Bij sommige medicijnen en in sommige gevallen kan wisselen naar een ander merk medicijn wel problemen geven. Daarom zijn over wisselen van medicijnen afspraken gemaakt tussen apothekers, artsen, zorgverzekeraars
en patiëntenverenigingen. Uw apotheker controleert altijd eerst of een ander merk medicijn veilig is voor u. En begeleidt u hierbij. Heeft u vragen over uw nieuwe merk medicijn?
Stel ze aan uw apotheker.

Bekijk meer informatie op apotheek.nl/wisselen

 

Online uw  medicatie bestellen

U kunt uw medicatie bij ons ook online bestellen. Dit kan in de patiëntomgeving.  Via de button inloggen (rechtsboven aan de pagina) komt u in de patiëntomgeving  Of ga naar  https://apotheekjulianadorp.uwzorgonline.nl

Voor klanten die al een account hebben: Let op de patiëntomgeving heeft een andere domeinnaam (https://apotheekjulianadorp.uwzorgonline.nl) en is anders vormgegeven.

 

Corona

Onze apotheek is genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen om besmetting met het Cornonavirus te voorkomen.

Kom NIET naar de apotheek als u een van deze symptomen hebt:
– hoesten
– (neus)verkoudheid
– koorts
Neem in dat geval liever telefonisch contact met ons op.
We geven u dan telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien.

Als u alleen vragen heeft, kom niet naar de apotheek maar bel (tel: 0223-690492)
Betaal zoveel mogelijk per PIN (Contactloos)
Indien u niet naar de apotheek kunt komen, kunnen medicijnen bij u thuis worden bezorgd. Het bezorgen doen we zoveel mogelijk bij u in de brievenbus. Indien dat niet mogelijk is, houdt de bezorger afstand om besmettingsgevaar te verminderen.

U kunt ook gebruik maken van onze 24/7 uitgifte-automaat. U kunt hier uw klaargemaakte recepten afhalen wanneer het u uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. De automaat vindt u aan de buitenzijde van de apotheek.

 

Openingstijden van de politheek in het Noordwestziekenhuis locatie Den Helder 

De politheek in het Noordwestziekenhuis locatie Den Helder sluit om 23:00 uur . U kunt vanaf 23:00 uur terecht bij de Regionale spoedapotheek  in Alkmaar, Hertog Aalbrechtweg 5a in Alkmaar. Telefoonnummer 072-567 3000.

 

Videobellen

Vanaf 1 januari 2021 is het mogelijk om tijdens werkdagen een videoconsult aan te vragen. Dit is in plaats van een gesprek in de spreekkamer. Videobellen gaat via uw smartphone en is dus coronaproof. Het kan van belang zijn voor vragen waarbij persoonlijk contact belangrijk is, bijvoorbeeld bij het geven van inhalatie-instructie. Wilt u een videoconsult? Bel ons op 0223-690492.

Toestemming

Elektronisch medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent.
Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).
Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u hieronder het filmpje bekijken van VZVZ.

Maakt uw huisarts of apotheek gebruik van het LSP? Dan zal hij of zij u om toestemming vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen via dit netwerk. Na uw toestemming meldt uw zorgverlener uw gegevens aan bij het LSP door uw burgerservicenummer (BSN) door te geven.

Een andere zorgverlener kan dan uw gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Het LSP zoekt aan de hand van uw Burgerservicenummer welke zorgverleners gegevens over u beschikbaar hebben gesteld. Als er gegevens beschikbaar zijn, kan de zorgverlener deze opvragen en inzien.

In het netwerk staat alleen uw BSN vermeld en welke huisarts en apotheek gegevens over u beschikbaar hebben. Uw medische gegevens worden dus niet opgeslagen in het LSP.

Het LSP is opgedeeld in ongeveer veertig regio’s. Alle huisartsenposten, huisartsen en apotheken, die gebruikmaken van het LSP, zijn ingedeeld in één van deze regio’s en kunnen zich eventueel bij een andere regio aansluiten. Binnen zo’n regio wisselen zorgverleners gegevens met elkaar uit. Voor ziekenhuizen is een uitzondering gemaakt. Zij hebben vaak patiënten die uit meerdere regio’s komen en kunnen daarom met meerdere regio’s gegevens uitwisselen.Patiënten merken in principe niets van de regio-indeling, tenzij ze ook bij zorgverleners uit andere regio’s komen. Dan kan het voorkomen dat gegevens niet kunnen worden opgevraagd. Via de kunt u zien in welke regio of regio’s uw zorgverlener gegevens kan uitwisselen.

Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan kunt u hiervoor mondeling toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Daarnaast kunt u het formulier uitprinten, invullen en inleveren bij uw zorgverlener. Ook kunt u uw toestemming online regelen op www.volgjezorg.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken.

Bekijk de Voorlichtingsfolder Volgjezorg

Het formulier downloaden en uitprinten? Download het formulier.